בית חב"ד רמת-אליהו נווה-ים (ע"ר)

רח' פנינת הים 7 נווה-ים ראשון-לציון

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

03-9618874

מנהל בית חב"ד
ושליח הרבי מליובאוויטש
הרב חנן כוחונובסקי

איך לקרב מיליון נשמות?

מכתב מהרבי מליובאוויטש, אל מר מרדכי שאול לנדאו, שחיבר ספר באנגלית בשם איך לעשות מיליון דולר..
הנני מאשר את קבלת ספרו המצוין, ותשואות חן תשואות חן. ובהזדמנות זו הנני מודה לו מראש על קבלת עותק מספרו השני שעומד להוציא לאור בקרוב.
עולם הממון והעסקים איננו, כמובן, במרכז תחום ההתעניינות שלי, אבל יש בו הרבה עקרונות ואפילו שיטות משותפים, או בכל אופן רלוונטיים, למערכת כללים השייכת לכל הצלחה אנושית. לפיכך אפשר שאוכל ללקט מספרו כמה נקודות מועילות שאפשר יהיה ליישמן בהצלחה בשטחים הקרובים יותר לתחום התעניינותי, כלומר "איך לעשות מיליון (נשמות)" – בהתאמה לשם ספרך – ליהדות התורנית, דבר אשר, יש להודות, עשוי להיות קצת יותר קשה [לביצוע]. הגישה והשיטה להשגת מטרה זו אינה שונה מבחינה טקטית.
 איננו יכולים לצפות שכל יהודי "עני" יהפוך בן-רגע ל"מליונר" יהודי, במובן של מחויבות גמורה ליהדות ולתורה [-שמירת תורה ומצוות במלואה]. זהו תהליך "קמעונאי" של שלב-אחר-שלב, אך מתוך הבנה ברורה שגם אם יש מקום לוויתורים לטבע האנושי ב'דרך' אל השינוי הקיצוני, הרי שלא יכול להיות שום מקום לויתור או לפשרה בכל הנוגע לנצחיות התורה והמצוות.
גם אם בנקודה כלשהי בהתקדמות הדרגתית זו [ליהדות] אין המחויבות מגיעה עד למטרה [של שמירה מלאה על המצוות], הרי המטרה ברורה ומפורשת [-שמירת מצוות במלואן ללא פשרות].
שכן התורה, תורת אמת, אינה נתונה לשינויים. ומורנו הגדול הרמב״ם הצהיר על כך כעקרון-יסוד של אמונתנו. ״מורה הנבוכים״ הדגול הזה, שהיה רופא בעל שם עולמי הן של הגוף והן של הנפש, דאג לא רק לנבוכי דורו אלא גם לנבוכי כל הזמנים ובעיקר לאלו של ימינו אנו, ימים של מבוכה שאולי טרם ידענו כמותה.
מקור: תרגום חופשי מאנגלית, מכתב מי' אדר א' ה'תשל"ג, נדפס ב'היכל מנחם' ח"ב ע' קפג-ד
מוגש באדיבות: מכון 'אור החסידות'

מערכת האתר

השאירו תגובה