בית חב"ד רמת-אליהו נווה-ים (ע"ר)

רח' פנינת הים 7 נווה-ים ראשון-לציון

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

03-9618874

מנהל בית חב"ד
ושליח הרבי מליובאוויטש
הרב חנן כוחונובסקי

זבד הבת – בריתה

זבד הבת הינו טקס מסורתי עתיק יומין אשר בו מבקשים לחגוג הורי הילודה הטריה את המאורע המשמח של הולדת בתם על ידי קיום ארוע רב משתתפים וסעודה. את הארוע נהוג לחלוק יחד עם המשפחה והחברים הקרובים.

הטקס עצמו כולל ברכה המיועדת לבת הטריה והוא מתבצע כאשר התינוקת מוכנסת אל מקום הטקס שיכול להיות בית, בית כנסת או אולם על ידי הוריה . הרב והקהל אומרים: ברוכה הבאה בשם ה', "מאת ה ' היתה זאת היא נפלאת בעינינו: זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו" מטרתה ברכות היא לאחל לבת את מיטב הברכות והאיחולים שמיועדים לה ולהוריה שיזכו לגדלה בנחת.

מקובל כי אם הבת מברכת ברכת הגומל " ברוך אתה יהוה אלוהינו מלך העולם, הגומל לחייבים טובות שגמלני כל טוב “כאות הודיה על שעברה את מהלך הלידה בריאה ושלימה היא ובתה והקהל כולו עונה לברכתה ” מי שגמלך כל טוב, הוא יגמלך כל טוב, סלה.

נהוג כי הרב מברך: "ברוך אתה, ה' אלהינו, מלך העולם, בורא פרי הגפן". "סימן טוב ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל, אמן ".

על מנת לקיים את טקס זבד הבת באופן חוויתי ומיוחד תוך שמירה על כללי המסורת והמנהגים היהודיים אשמח לסייע בידכם ולערוך לכם הטקס.

במהלך הטקס אבקש מבני הזוג לעמוד לידי עם הבת, אספר סיפור חסידי מרתק וקצר, אסביר את מטרת הכינוס, האירוע ומה משמעותו של הטקס, אסביר בגימטריא את שמות ההורים ואת שם הבת ושם המשפחה, אסביר לכל הקהל איך כל השמות הללו מתחברים ביחד מאת ה'.

אסיים את הטקס בברכת זבד הבת המסורתית.
מהלך הטקס הוא כ 11 דקות ואני נוהג לערוך אותו במהלך האירוע בין המנות לאחר מנה הראשונה או עיקרית.
פנו אלי ומבטיח לכם טקס יחודי ומרגש אשר ידהים את המשפחה וקהל המוזמנים שלכם.

השאירו תגובה