בית חב"ד רמת-אליהו נווה-ים (ע"ר)

רח' פנינת הים 7 נווה-ים ראשון-לציון

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

03-9618874

מנהל בית חב"ד
ושליח הרבי מליובאוויטש
הרב חנן כוחונובסקי

מי נלחם במי?

המלחמה התנהלת בעזה איננה רק בין צה"ל לחמאס, היא גם לא מתנהלת רק ברצועת עזה. המלחמה מתנהלת במקביל גם בעולמות העליונים בין עם ישראל ובין השר של הישמעאלים שם למעלה..

המלחמה איננה רק בין צה"ל לחמאס, היא גם לא מתנהלת רק ברצועת עזה. המלחמה מתנהלת במקביל גם בעולמות העליונים בין עם ישראל ובין השר של הישמעאלים שם למעלה.

בעוד כמה שבועות נקרא בתורה על יעקב אבינו שנאבק עד עלות השחר עם המלאך, חז״ל במדרש אומרים שהמאבק של יעקב היה עם ׳שרו של עשיו׳.

מי זה שרו של עשיו? אולי מזה שר של עשיו?

לכל אומה יש שר עליון שדואג לאינטרסים שלה. וכשיש מאבק ומלחמה בין עמים למטה בעולם התחתון זוהי בעצם השתלשלות של מאבק ומלחמה שמתנהלת בעולמות העליונים בין השרים העליונים שלהם.

כמה אני נשמע לכם הזוי עד עתה? כי זה ממשיך, זה ממשיך ואני מאמין בזה לגמרי.

אין מלחמה למטה בלי מקור ושורש למעלה.

כשעמלק בא להילחם עם ישראל במדבר ברור מהמקרא שהיה זה מאבק שבעצם התנהל למעלה: ״וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים מֹשֶׁה יָדוֹ וְגָבַר יִשְׂרָאֵל וְכַאֲשֶׁר יָנִיחַ יָדוֹ וְגָבַר עֲמָלֵק״. בין אנשי העם היו גיבורי חיל שניהלו מלחמה, אבל למעשה הכל התנהל למעלה. יהושוע בחר לו אנשי חיל ויצא להילחם בעמלק ומשה לקח את מטה האלוקים בידו ועלה על ראש הגבעה. מה היה הקסם של ידי משה? למה כשהוא הרים אותם גברו היהודים על העמלקים? הנה מה שאומרת הגמרא במסכת ראש השנה: וכי ידיו של משה עושות מלחמה או שוברות מלחמה? אלא לומר לך, כל זמן שהיו ישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים היו מתגברים.

המלחמה עדיין בעיצומה, גיבורי החיל היקרים והאהובים שלנו נלחמים בישמעאלים כאן בעולם הזה למטה, והשרים של עם ישראל למעלה, נלחמים בשר של הישמעאלים שם למעלה. אגב, לפי התמיכה של ביידן, סונאק, שולץ ומקרון יש לי תחושה ש׳שרו של עשו׳ יחסית בעדנו.

אין איתנו יודע עד מה, למה אישר הקב״ה את הזוועה הזאת. יהודים קדושים שנרצחו ונפגעו כך, יהודים זכים וטהורים שנחטפו, משפחות חמות וטובות שנעקרו מבתיהם, רבונו של עולם, אמור לצרותינו די ושבו בנים לגבולם.

חברים יקרים, אנחנו יכולים לעזור ומכל מקום בו אנו נמצאים. חיזוק באמונה, הוספה באחדות ובאהבת ישראל, להוסיף בתפילה, בלימוד תורה ובקיום מצוות, כל אלה יש בהם כדי לעזור למאבק שלנו ב׳שרו של ישמעאל׳.

לא על חשבון כל מה שיש לעשות בדרך הטבע כי אם בנוסף למה שכבר עושה כל אחד בתחום שבו הוא תורם, מגוייס או מתנדב.

ולפעמים אני רק מחכה לילד שיבוא לבית הכנסת ויצעק קוקוריקו עד שהגזירה תיעלם.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי – שליח ברבי באזל, שוויץ
מתוף טורו השבועי המיוחד לאתר החב"די –COL

מערכת האתר

השאירו תגובה