בית חב"ד רמת-אליהו נווה-ים (ע"ר)

רח' פנינת הים 7 נווה-ים ראשון-לציון

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

03-9618874

מנהל בית חב"ד
ושליח הרבי מליובאוויטש
הרב חנן כוחונובסקי

עם נבחר, זה מחייב!

מושג העם הנבחר פירושו, אחריות כבדה יותר, לא פריבילגיה. זה שנדרש מאתנו להיות אור לגויים, לא גרמה לנו להיות יהירים ומנופחים, אלא הפכה אותנו לאומה הרגישה והאנושית ביותר עלי אדמות..

גם קורח, המורד של פרשת השבוע, הקים מפלגה ורצה להיות ראש ממשלה.

 

קורח האשים את משה שהיה ראש ממשלה הראשון של עם ישראל, שהוא עושה פרוטקציה לאחיו אהרון בזה שהוא מינה אותו לשמש ככהן גדול ובהמשך הוא מתריס כלפיהם: "כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה' ומדוע תתנשאו על קהל ה', לא צריך בכלל הנהגה רוחנית לעם ישראל כולם קדושים, ומדוע אתם לוקחים פטרונות על העם ?!

למעשה, בטיעון של קורח ניתן להשתמש גם היום נגד יהודים באופן כללי: מי אתם חושבים שאתם? העם הנבחר! הלא כל בני האדם שווים?

ואכן, אנו אומרים בתפילות אשר בחר בנו כל העמים. ההסבר הוא: מושג העם הנבחר פירושו, אחריות כבדה יותר, לא פריבילגיה. זה שנדרש מאתנו להיות אור לגויים, לא גרמה לנו להיות יהירים ומנופחים, אלא הפכה אותנו לאומה הרגישה והאנושית ביותר עלי אדמות. ולכן קיבלנו תרי"ג מצות שאמורים לעדן את המידות שלנו. אמונתנו בכך שכל בני-האדם שווים, כי בצלם אלוקים עשה את האדם, והערכתינו לחיי אדם, אינה סותרת את ההכרה הברורה שלנו שהיהדות היא יחודית.

במוצ"ש יחול יום הקדוש של הרבי מליובאוויטש. ראש ממשלת ישראל המנוח יצחק רבין סיפר בהתרגשות על ביקור שלו בשעתו אצל הרבי: "הרבי שאל אותי בפגישה, האם אינך חש בודד, כנציגה של המדינה היהודית, בתוך 120 עמים וארצות המיוצגים בוושינגטון ?! ומה שמר על העם היהודי במשך השנים, האם עצם היותם בודדים? או כתוצאה מדחיית הסובבים אותם"? הרבי הסביר לי, שהשמירה על העם היהודי נובעת מהאמונה שלא ככל הגויים עמנו, אלא "עם לבדד ישכון", ומהנכונות של עם ישראל למות על קידוש ה', וכמובן מהמאבק בהתבוללות. "לאחר מכן הסביר לי הרבי שהמטרה העיקרית של האדם זה להיות 'ופרצת', דהיינו להפיץ את היהדות בחן ובנועם בכל מקום בעולם ובכל זמן".

גם ראש הממשלה מנחם בגין המנוח סיפר כי באחת הפגישות שלו, שאל הרבי את בגין אם הוא יוכל לעשות עבורו טובה אישית. בגין הסכים. הרבי סיפר לו על מכתב שקיבל מצרפת. נערה יהודיה מתכננת להינשא לגוי, והפצרותיהם ובקשותיהם של ההורים נפלו על אוזניים אטומות. בצערם הם פנו אל הרבי כדי לבקש את עצתו. "אין לי כל ספק שאם אדם מפורסם כמוך ידבר עמה – במיוחד שאתה דובר צרפתית – היא תכבד את דבריך והדבר ישפיע עליה בכיוון הנכון" אמר הרבי. בגין, אכן נרתם למשימה והצליח להשפיע על הנערה לנתק את קשריה עם הגוי ולעלות לארץ, ואכן כיום היא מתגוררת בירושלים נשואה באושר ליהודי. בגין הגדיר אז את הרבי: מנהיג שאיכפת לו מכל יהודי בעולם כאילו זה בנו יחידו. יהי רצון, שתיכף ומיד ממש נזכה לגאולה השלימה.

מערכת האתר

השאירו תגובה